HTML

Az ischler nyomában - Chocolate chip cookie

2012.05.07. 15:38 drcukrasz

Choc chip 5.JPG

Régen mindig azt hittem, hogy a kekszek, aprósütemények sütése gyors. Hiszen, olyan kis egyszerű dolog, amit az ember kézbe vesz és gyorsan bekapja vagy legfeljebb egy-két harapással eltünteti. Nem kell szeletelni, tölteni, kenni stb. Na, ez a tévhit csak addig élt bennem, míg egyszer nagyon nagyon régen nekiálltam ischlert sütni. Ezt is csak azért, mert Jancsi nagyapám kedvence volt ez. Nagyon a kedvébe akartam járni, ezért kezdtem neki a sütésnek. Arra emlékszem, hogy zseniálisan finom volt, hiszen a bolti vackokkal szemben ennek a tésztájában volt dió, ahogy az eredetileg szokás. Talán ribizkelekvárt használtam tölteléknek, majd természetesen étcsokoládéval vontam be (nem tortabevonóval). Mire ezzel egy fél nap alatt végeztem, azonnal tortapárti lettem. Hiszen ehhez képest a tortát lényegesen gyorsabban el lehet készíteni, és nem kell órákon át tésztát gyúrni és kiszúrni, majd állni a sütő előtt, míg a több menetben sülő tészta kész lesz. Így aztán éveken át kizárólag tortákat készítettem, még egy pogácsaszaggatás gondolatától is kivert a víz. 

Miután a cukrászatban elmélyültem, és megtanultam habzsákkal dolgozni, egy egészen új világ terült elém. Hiszen lehet aprósüteményt készíteni gyorsan is! A szilikonformák segítségéről nem is beszélve, amelyekbe a tészta állagától függően, önteni vagy habzsákkal dresszírozni is lehet a tésztát, rengeteg időt spórolva.

Na, hát ez a recept most inkább az ischler nyomdokaiba lép, hiszen kissé körülményes a tészta sütőlapra történő adagolása és a sütés is. Annak ellenére, hogy a tésztát pofon egyszerű összeállítani. Ezért ezt a sütit mindenképp úgy érdemes elkészíteni, hogy az ember eleve a konyhában tesz-vesz, és közben melléktevékenységként 5 percenként cserélgeti a tepsit, kb. egy órán keresztül. Cserébe 60 szép, finom és adalékanyagmentes chocolate chip cookie lesz a végeredmény. Én anyák napjára vittem az oviba. 

Chocolate Chip Cookie

(kb. 60 darab)

Hozzávalók:

228 g (2 stick) szobahőmérsékletű vaj

206 g (1 cup) cukor

144 g (2/3 cup) barnacukor

10 g (2 teaspoon) vaníliakivonat 

2 tojás

220 g (2 cup) liszt

4 g (1 teaspoon) só

3 g (3/4 teaspoon) szódabikarbona

340 g (2 cup) étcsokoládé apró darabokra törve

106 g (1 cup) durvára vágott dió

1. A sütőt előmelegítem 190 C-ra. A vajat krémesre keverem, ha van robotgép, azzal 1 perc alatt. Ha nincs, kézzel, de nem kell hogy habos legyen. Hozzáadom a cukrokat, és addig keverem, amíg jól el nem oszlik, kb. 2 perc közepes fokon.

2. Hozzáadom a vaníliát és a tojásokat, egyenként, 1-1 percig keverem. Majd a szárazanyagokat (liszt, só, szódabikarbóna) keverem bele, 2 fázisban, de csak annyira, hogy eltűnjenek a tésztában.

3. Végül hozzákeverem kézzel a csoki és dió keverékét.

4. A tésztát egy evőkanállal adagolom ki kerek formákra (nem kell golyót formázni, csak úgy kb. legyen gömbölyű) a sütőpapírral bélelt hideg tepsire, egymástól kb. 5 cm-re, mert nagyon elterülnek sütés közben.

5. Egy tepsit sütök egyszerre, összesen 10-12 percig, úgy, hogy félidőben megfordítom a tepsit. Akkor jó a tészta, ha a széle barnulni kezd, de a közepe inkább még fehér. Ha kivesszük a sütőből, látszólag túl puha, de később megszilárdul. Mindig hideg tepsit kell használni, így miközben sül egy adag, közben már lehet a következő adagot a hideg tepsiben előkészíteni. Ha nincs annyi tepsink, egy tálcára érdemes a sütőpapírt rakni, arra a tésztát, és ha felszabadul a tepsink, óvatosan átteni a tálcáról a papírt. A tészta egyébként fagyasztható, ha útközben elegünk lett az egészből. 

Forrás: Dorie Greenspan: Baking c. könyve alapján




Szólj hozzá!

Címkék: csokoládé recept keksz

A bejegyzés trackback címe:

https://drcukrasz.blog.hu/api/trackback/id/tr384494181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása